Di KK ada Busking?

by 1:54 PM 0 comments
Its call Busking
Rupanya inilah yang di panggil Busking atau pun Seniman Jalanan.Sebelum itu,aku ada di approch oleh Robsen a.k.a Senn pasal dia nak buat busking di Area Suria Sabah bersama sama pelukis Grafiti.So,aku tertanya tanya juga apa itu busking,sampai adalah beberapa orang teman yang terrer dalam muzik aku jadikan tempat bertanya.Almaklumlah,aku ni tiada pengetahuan apa apa dalam muzik.

Inilah dia Robsen ak.ka SeNn
Ni lah Robsen atau nama pangilan Senn pun ok juga.Sebenarnya dia ni lah antara wakil dari Sabah yang terpilih dalam salah satu racangan TV kendalian ASTRO iaitu KEYNOTE.Cuma belum ada rezeki lagi la.Bagi dia(Senn) pengalaman terpilih satu satunya dari Sabah dah cukup bermakna.

Tidak ketinggalan dia juga turut sama memeriahkan suasana BUSKING tempoh hari dengan lagu lagu ciptaannya sendiri.Dan tak di nafikan dia ini sangat berbakat besar dalam penciptaan lagu.Apatah lagi lirik yang terkini dan mengenai kehidupan seharian warga kota dan juga muda mudi sekarang.


Richell a.k.a "Chello" iaitu adik kepada SeNn


Chello ini adalah adik kepada SeNn dan dia juga seorang penyanyi yang mempunya bakay besar.Apa tidaknya,dah la pandai menyanyi,pandai cipta lagu dan main muzik.Kira full pakage la ni orang.Dia juga selalu buat persembahan di mana mana acara hiburang yang berlangsung sekitar Kota Kinabalu.


Julie Melissa Justin

Mula mula aku nampak dia ni sedang buat last praktis di Jesselton Point untuk saringan Stompin Sabah.Serius ni main guitar sambil nyanyi di kedai makan sana tu.Di temani oleh si Chello juga lah.Sekalinya dia pula yang buat persembahan dan bertading untuk melayakkan diri masuk ke Stompin Sabah.

I tell u all FOLKS,suara dia MANTAPPPPPPPPPPPPPPP.Puas hati dengar,penonton pun ramai yang memberikan semangat masa beliau menyanyi sambil bermain gitar.Tapi yalah,dia pun ada bakat besar dalam muzik,harap Julie tak jemu untuk memperlihatkan bakat anda pada bila bila masa sahaja.Now,dia pun dah berani buat BUSKING bersama sama geng geng yang lain.Gud luck sis.....

p/s
Harap harap,tiadalah sebarang tanggapan yang tak baik masa mereka buat aktiviti BUSKING ini dari masyarakat sekeliling

BRo Langau

Penulis Blog

Blog Yang Memberitahu Perihal Pemuzik Tempatan Khususnya Di Sabah.Yang Mana Meraka Ini Perlukan Sokongan Dari Anda Semua..